کد خبر 91373
۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۰

معاون وزیر کشور: رئیس جمهوری ۱۵ وزیر و ۷ سازمان را برای مدیریت بحران هماهنگ می‌کند

معاون وزیر کشور:

رئیس جمهوری ۱۵ وزیر و ۷ سازمان را برای مدیریت بحران هماهنگ می‌کند

معاون وزیر کشور و سرپرست سازمان مدیریت بحران گفت: ۱۵ وزیر و ۷ سازمان مسئولیت مدیریت بحران را به عهده دارند که رئیس جمهوری نیز در رأس آنها قرار دارد.به گزارش حیات ، نخستین "کارگاه بین‌المللی تدوین متون و برنامه‌ریزی‌های آموزشی و مدیریت سوانح" امروز با حضور نمایندگان جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ 20کشور دنیا در هتل انقلاب تهران برگزار شد. حسن قدمی، معاون وزیر کشور و سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور، از جمعیت هلال احمر به عنوان سازمانی بشردوستانه یاد کرد و اظهار داشت: این سازمان در ایران نیز وظیفه انساندوستانه خود را دنبال کرده و نقش‌ بسزایی در حوادث پیش آمده در کشورمان ایفا کرده است. وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران یکی از 10 جمعیت برتر هلال احمر در دنیاست، افزود:‌ سازمان مدیریت بحران در جمهوری اسلامی ایران بر حسب وظیفه مسئول هماهنگی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف برای پوشش حوادث و سوانح است؛ این سازمان از 15 وزیر و 7 سازمان تشکیل شده و رئیس جمهوری در رأس آن قرار دارد. قدمی، جمعیت هلال احمر را یکی از اعضای فعال این سازمان دانست و تصریح کرد: وظیفه اصلی سازمان مدیریت بحران، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و 24 کارگروه علمی و تخصصی است و یکی از اعضای فعال این سازمان جمعیت هلال احمر است. وی گفت: جمعیت هلال احمر با امکاناتی که دارد در بسیج مردمی در مدیریت حوادث و سوانح نقش مهمی دارد لذا این سازمان از تجربیات جمعیت هلال احمر ایران  برای مدیریت حوادث و سوانح استفاده می‌کند.انتهای پیام